چراغعلی: باید از فعالیت بنگاه‌های غیر مجاز ملکی جلوگیری شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: بنگاه های غیرمجاز مردم را ترغیب به ساخت و ساز غیر قانونی می‌کنند.

به گزارش شمیرانات خبر، عبدالرضا چراغعلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز در فرمانداری شمیرانات گفت: باید جلوی فعالیت افرادی که با تاسیس دفاتر مشاورین املاک غیر مجاز در مناطق مختلف اقدام به خرید اراضی کشاورزی و حریم رودخانه‌ها کرده‌اند گرفته شود.

وی افزود: این افراد مردم را ترغیب به ساخت و ساز غیر قانونی و حمایت پوشالی می کنند، چرا که هیچ مجمع امور صنفی بر فعالیت آنها نظارتی ندارد.
چراغعلی ادامه داد: مجمع امور صنفی مشاورین املاک مکلف به اجرای قوانین است.

بر اساس اخبار به دست آمده تعداد بنگاه املاک غیر مجاز وفاقد پروانه کسب بیشتر از دفاتر قانونی این صنف است.

وی ابراز کرد: قرار نیست که هر جایی که فردی زمینی گرفت، ما به آنها پروانه ساخت بدهیم، چرا که ساخت و ساز چارچوب های قانونی خود را دارد و ما سوگند خورده ایم تا از حقوق مردم دفاع کنیم.

وی رسانه را یک ابزار مناسب برای این کار دانست و گفت: در خصوص جلوگیری  از ساخت و ساز های غیر مجاز رسانه ها، یکی از ابزارهای مناسب برای فرهنگ سازی این کار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران عنوان کرد: ما در مقابله با ساخت و ساز های غیر مجاز باید با یک کار تیمی جلوی آنها را بگیریم.
وی با اشاره به موضوع محیط زیست اضافه کرد: ساخت و ساز غیر مجاز نه تنها به محیط زیست و منابع ملی آسیب میزند بلکه با تخریب آن سرمایه‌های ملی و مردم مورد زیان قرار می‌گیرد.

عبدالرضا چراغعلی استفاده از تکنولوژی جدید را در این امر بسیار مهم دانست و تاکید کرد: استفاده از عکس های هوایی و رصد لحظه ای آنها می تواند بسیار در این امر به ما کمک کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا