یک فوتی و ۳ مصدوم در ارتفاعات شمال تهران

سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات اعلام کرد: برغم شرایط قرمز کرونایی، کوهنوردی همچنان ادامه دارد که طی ۴ حادثه متفاوت در روز گذشته (جمعه) نجاتگران شهرستان یک جسد را به پائین کوه انتقال داده و به ۳ مصدوم امدادرسانی کردند.

به گزارش شمیرانات خبر، جمال شریفی در خصوص حادثه اول توضیح داد: ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه دیروز در پی اعلام حادثه از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران مبنی بر مصدومیت آقای ۶۰ ساله در گردنه کلکچال، سریعاً یک تیم عملیاتی ۵ نفره از پایگاه امداد و نجات کوهستان کلکچال به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: به محض حضور تیم عملیاتی با انجام ارزیابی‌های اولیه توسط عوامل امدادی مشخص شد، کوهنورد ۶۰ ساله بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داده است؛ جسد فرد مذکور به پایین کوه منتقل و در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه تحویل پلیس کوهستان شد.

سرپرست هلال احمر شمیرانات با اشاره به ︎حادثه دوم گفت: در ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه پیرو اعلام همان مرکز مبنی بر مشکل تنفسی آقای ۳۶ ساله در منطقه گردنه کلکچال، بلافاصله دو تیم عملیاتی از پایگاه‌های کلکچال و دربند به منطقه اعزام شدند.

وی تصریح‌کرد: پس از رسیدن عوامل امدادی مشخص شد مردی ۳۶ ساله با سابقه ابتلا به کرونا دچار مشکل تنفسی شدید شده است که امدادگران با انجام اقدامات اولیه و تثبیت فیزیکی مصدوم به پایین کوه منتقل و در نهایت با رضایت شخصی مرخص شد و عملیات در ساعت ۱۵ و ۲۰ دقیقه پایان یافت.

شریفی ︎در خصوص حادثه دیگر که ساعت ۱۲ و ۲۸ دقیقه توسط مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران اعلام شد، گفت: براساس گزارشی مبنی بر ضعف و بی‌حالی، تنگی نفس و اسپاسم عضلانی شدید خانم ۳۴ ساله فوراً یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات کوهستان کلکچال برای امدادرسانی اعزام شد و پس از اقدامات اولیه امدادی، فرد به پایین کوه منتقل و در ساعت ۱۵ و ۲۰ دقیقه با رضایت شخصی مرخص شد.

سرپرست هلال احمر شمیرانات ︎همچنین از نجات مصدوم دیگر در منطقه دربند (محدوده پد بالگرد اوسون) که خانمی ۲۵ ساله بود، خبر داد و افزود: سقوط از سطح همتراز مصدوم در ساعت ۱۲ و ۵۰ دقیقه با آسیب‌دیدگی شدید مچ پای چپ گزارش شد و یک تیم ۵ نفره از پایگاه امداد و نجات کوهستان شیر پلا به منطقه اعزام شدند که پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی و تثبیت فیزیکی، فرد مذکور در ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به پائین کوه منتقل و تحویل عوامل اورژانس شد.

شمیرانات دارای پنج پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.
شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره‌ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا