یک پاراگلایدر سوار در ارتفاعات شمیرانات سقوط کرد

حدود ساعت ۱۰ صبح دیروز (جمعه) پاراگلایدر سواری در ارتفاعات دره و دهلیز جنوبی قله کلون بستک شمیرانات در هنگام گلاید کردن سقوط کرده و مصدوم شد.

به گزارش شمیرانات خبر،  از پایگاه اطلاع رسانی انجمن پزشکی کوهستان، با توجه به محل و موقعیت حادثه و بسته بودن جاده شمشک – دیزین و بالعکس امکان اعزام نیروهای امداد و نجات میسر نبوده و همچنین به دلیل ارتفاع ۴ هزار متری امداد هوایی بهترین راه اعزام نیروی امداد و انتقال مصدوم بود.

حمید مساعدیان، مدیر مسئول انجمن پزشکی کوهستان گفت: پس از گزارش این حادثه به نیروهای امداد و نجات کوهستان هلال احمر و مرکز EOC، همزمان با اعزام بالگرد هلال احمر، سه تن از کوهنوردان باشگاه کوهنوردی همت شمیران که در حال صعود دهلیز جنوبی کلون بستک بودند، در جریان حادثه قرار گرفته و پس از رسیدن به فرد مصدوم، امداد اولیه را برای او انجام دادند.

وی افزود: مصدوم نیز به هوش بوده و بلافاصله گزارش حادثه را به دوستان خود ودر نهایت به بخش جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی اطلاع داد.

مساعدیان تصریح کرد: پس از اعزام اول بالگرد امداد، به دلیل موقعیت نامناسب محل حادثه امکان انتقال مصدوم عملی نبود لذا بالگرد به پایگاه امداد هوایی تهران بازگشت و پس از سوخت‌گیری مجدد و تغییر تیم پرواز یعنی کاپیتانی دیگر به همراه مسئول امداد کوهستان سازمان امداد و نجات هلال احمر و یکی از امدادگران با تجربه هلال احمر مجدداً به منطقه اعزام شدند.

مدیر مسئول انجمن پزشکی کوهستان اذعان داشت: در نهایت مصدوم پس از انتقال بر روی قله کلون بستک توسط تیم امداد هوایی و واکنش سریع هلال احمرپس از هاور کردن مصدوم روی قله کلون بستک به بیمارستان میلاد تهران منتقل شد.

به گفته وی سقوط این پاراگلایدر سوار منجر به صدمات جدی به اندام تحتانی و شکستگی پای وی شده بود.

قله کلون بستک با ارتفاع ۴ هزار و ۲۰۰ متر از مرتفع‌ترین قله‌هایرشته کوه البرز، در شمال شهر شمشک دربند سر از توابع بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا