یک کشته و سه مصدوم بر اثر ریزش سنگ در ارتفاعات آهار شمیرانات

رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات اعلام کرد: ریزش سنگ در ارتفاعات آهار از توابع بخش رودبارقصران این شهرستان در روز گذشته (جمعه)، یک کشته و سه مصدوم به همراه داشت‌.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از ایرنا، جمال شریفی اظهار داشت: در ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه صبح دیروز در پی اعلام حادثه به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران مبنی بر ریزش سنگ از کوه در منطقه آهار مسیر قله موری پیک، بلافاصله یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات کوهستان ‌دربند شهرستان شمیرانات به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: پس از رسیدن نیروهای عملیاتی به محل حادثه و ارزیابی اولیه، مشخص شد، کوهنورد آقا ۵۹ ساله به علت ضربه به سر که بر اثر ریزش سنگ بوده و شدت جراحات وارده فوت کرده و سه نفر دیگر از کوهنوردان نیز که از ناحیه سر دچار آسیب دیدگی شدید شده‌اند.

شریفی خاطرنشان کرد: نجاتگران با حضور امدادگران محلی پس از انجام اقدامات اولیه امدادی بر بالین مصدومین و تثبیت فیزیکی، مصدومین را به پایین ارتفاعات انتقال دادند.

وی ادامه داد: جسد آقای کوهنورد نیز پس از اقدامات انجام شده تحویل اورژانس و عوامل پلیس کوهستان شد.

این مسئول یادآور شد: شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره‌ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

شمیرانات دارای پنج پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی؛ و ۶ خانه هلال در خیابان پسیان (شمیران)، روستاهای کندعلیا، کلان، نیکنامده، لالان و آهار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا