۱۶۸ پایگاه جمع آوری فطریه در شمیرانات دایر می شود

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شمیرانات اعلام کرد: ۲۸ پایگاه کمیته و ۱۴۰ پایگاه بهزیستی به صورت سیار و ثابت در سطح شهرستان اقدام به جمع آوری زکات فطره و کفاره شهروندان خواهند کرد.

به گزارش شمیرانات خبر، محمدرضا شاه جانی افزود: ۱۱ مرکز خیریه مورد اعتماد شهرستان نیز اقدام به اخذ مجوز جمعآوری فطریه و کفاره کرده‌اند که تعداد صندوق‌های هر خیریه تاکنون مشخص نشده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نمایندگانی از دفتر مرکزی اداره کل و شهرستان کمیته امداد، ستاد زکات کشور و پلیس امنیت بر عملکرد پایگاه‌ها و مراکز خیریه نظارت دارند.

شاه جانی یادآور شد: جمع آوری زکات فطره و کفاره شهروندان تا ۲ روز پس از عید سعید فطر ادامه دارد.

به گفته وی کمیته امداد شمیرانات همچنین ۲۲ پایگاه فعال در مصلای شهر تهران مستقرمی‌کند.

بر اساس اعلام دفتر وجوهات شرعی، مبالغ زکات فطریه و کفاره در سال ۱۳۹۸ به این شرح است: حداقل فطریه برای هر فرد هشت هزار تومان (محاسبه سه کیلو گندم که پرداخت آن بهعنوان فطریه کفایت می‌کند)، ۲۴ هزار تومان برای برنج خارجی و ۶۰ هزار تومان برای برنج ایرانی، کفاره یک روز قضای روزه عذر ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و کفاره یک روز قضای روزه عمد (اطعام ۶۰ فقیر) ۱۵۰ هزار تومان است.

فطریه عبارت است از سه کیلوگرم جو، گندم، برنج و اقلامی که به عنوان طعام محسوب می‌شوند؛ کفّاره نیز جریمه‌ای شرعی (مالی یا عبادی) در ازای انجام برخی کارهای حرام یا ترک بعضی واجبات است.

** اقدامات کمیته امداد شمیرانات در ماه رمضان

رییس کمیته امداد شمیرانات همچنین با اشاره به اقدامات این نهاد برای مستمندان شهرستان در ماه مبارک رمضان به توزیع یکهزار و ۲۶۵ پرس غذای گرم، برگزاری هشت مراسم افطاری به همراه اهدای هدایا به ۲۹۷ مددجو زیرپوشش کمیته توسط خیرین و توزیع ۴۲۴ سبد کالا اشاره کرد.

وی یادآور شد: در ماه پر برکت رمضان یک سرویس جهیزیه نیز برای نوعروسی در شمیرانات تهیه شد.

این مقام مسئول با اشاره به طرح های اکرام و محسنین اعلام کرد: ۳۵۴ حامی ایتام برای فرزندان شمیرانات و ۳۵۹ حامی برای ایتام دیگر استان های محروم کشور در ماه رمضان امسال جذب شده است که بعضاً برخی از آنان حمایت از پنج کودک را بر عهده گرفتند.

رییس کمیته امداد شمیرانات با اشاره به پایگاه‌های فعال جذب حامی گفت: یکپایگاه ثابت در حرم مطهر امامزاده صالح (ع) و ۱۰ پایگاه در شب‌های احیا در امامزاده علی اکبر (ع) چیذر و مساجد فعالیت داشتند.

وی گفت: اکنون تعداد حامیان فرزندان معنوی در شمیرانات به یک هزار و ۸۱۱ نفرمی‌رسد.

به گفته شاه جانی ۴۲۵ خانوار و ۹۸۸ نفر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شمیرانات قرار دارند.

شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، بخش اعظمی از منطقه سه و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا