۲۰۰ هکتار از زمین‌های حریم رودخانه لار رفع تصرف شد

سرپرست امور منابع آب شمیرانات از رفع تصرف مساحتی بالغ بر ۲۰۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه لار در محدوده عملکرد این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر، حمیدرضا حسینی روز شنبه در این باره اظهار داشت: با تلاش کارشناسان حقوقی و نیروهای گشت و بازرسی آب های سطحی این امور، ۳۵۰ مورد از تصرفات غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه لار به مساحت ۲۰۰ هکتار در منطقه دشت لار، در محدوده عملکرد این شرکت رفع تصرف شد.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای قانون توزیع عادلانه آب و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز انجام شد، خاطرنشان کرد: در این عملیات با تخریب بنا ، دیوار کشی ها ،فنس کشی و سکو، بخش وسیعی از حریم و بستر رودخانه که از منابع مهم تامین کننده آب آشامیدنی تهران محسوب می شود، رفع تصرف و پاکسازی شد.

حسینی یادآور شد: متخلفان مطمئن باشند که با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی برخورد قاطع قانونی صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ، تهران – کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا