۲۷ هکتار از اراضی ملی شمیرانات رفع تصرف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات اعلام کرد: با اجرای ۱۲ فقره حکم قضائی از ابتدای سال تاکنون ۲۷ هکتار از اراضی ملی شهرستان به منظور حفظ انفال و عرصه‌های ملی رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

به گزارش شمیرانات خبر، «حسن شکری» روز یکشنبه اظهار داشت: تصرف‌ها در بخش‌های لواسانات و رودبار قصران رفع شده و تمامی بناها و احداثی بر روی این اراضی تخریب شده است.

وی تصریح کرد: وظیفه اصلی مجموعه منابع طبیعی حفظ و صیانت از عرصه‌های ملی است که در این خصوص تعامل خوبی بین دستگاه قضائی و منابع طبیعی وجود دارد.

این مقام مسئول خطاب به شهروندان و گردشگران ابراز داشت: با توجه به گرم شدن هوا و افزایش احتمال آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، هنگام مراجعه به طبیعت نکات ایمنی را رعایت کرده و از روشن کردن آتش و رها کردن ته سیگار و اجسام شیشه‌ای با جدیت خودداری کنند.

«شکری» از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی مراتب را از طریق سامانه ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران و دو بخش لواسانات و رودبار قصران است که با ۱۴۰ هزار هکتار اراضی ملی در شمال و شمال‌شرقی تهران قرار دارد و طی چند سال اخیر زمین‌خواری، کوه‌خواری و تصرف زمین‌های ملی و تخریب محیط زیست در آن خبرساز بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا