افتتاح پروژه‌های راهداری و جهاد کشاورزی شمیرانات

استاندار تهران پای درد و دل اهالی نیکنامده لواسان نشست

در طی سفر یک‌روزه استاندار تهران به بخش لواسانات شمیرانات، ضمن افتتاح پروژه‌های راهداری و حمل‌و‌نقل‌ جاده‌ای با اعتباری بالغ بر ۱۰۷ میلیارد تومان و پروژه جهاد کشاورزی با اعتبار یک ملیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، نشست مردمی استاندار و مدیران کل با اهالی روستای نیکنامده برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، صبح دوشنبه سوم اردیبهشت ماه، آئین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه احداث محور روستایی جاده جنگل (محور مواصلاتی لواسان بزرگ به لواسان کوچک) به طول ۲/۸ کیلومتر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، پروژه روکش آسفالت محورهای فرعی و روستایی (محور سد لتیان) به طول ۱۴ کیلومتر با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان، پروژه روکش آسفالت محور اصلی زردبند – فشم به طول ۴ کیلومتر با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان، پروژه اجرای عملیات دیوار حائل محور فشم، نصب توری سنگ‌گیر، نصب نیوجرسی و ایمن‌سازی و خط‌کشی با اعتبار ۳۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و پروژه احداث انبار شن و نمک در راهدارخانه‌های شمیرانات و قوچک، در محل سبو بزرگ و پروژه احداث کانال عمومی (آبرسانی) روستای برگ جهان به متراژ ۸۰۰ متر با اعتبار یک میلارد و ۳۰۰ میلیون تومان انجام شد.

سپس نشست مردمی با حضور اعضای شورا، دهیار و اهالی روستای نیکنامده از توابع دهستان لواسان بزرگ، با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، جمعی از مدیران کل استانداری، مدیران کل راهداری، جهاد کشاورزی و مدیرعامل آبفای شرق استان تهران، مجتبی ذاکریان فرماندار شمیرانات و معاونان وی، بخشدار و امام جمعه لواسانات و مدیران ادارات مرتبط با مشکلات روستای مذکور، در مسجد ولیعصر (عج) نیکنامده برگزار و به مسائل روستا که اهم آن اختلافات چند خانوار با منابع طبیعی بر سر اراضی ملی و مستثنیات و تأمین آب شرب روستا بود، پرداخته شد.

استاندار تهران در پایان این سفر یک‌روزه، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جاده مواصلاتی که دهستان‌های لواسان بزرگ و لواسان کوچک را به یک‌دیگر متصل می‌کرد و سال‌های سال بلاتکلیف مانده بود، طی یک سال اخیر آسفالت شد و مسیری که مردم برای دسترسی بایستی پیمایش می‌کردند، حدود ۳۰ کیلومتر کاهش داد‌.

علیرضا فخاری افزود: در روستای نیکنامده بخشی از اراضی به دلیل وجود اسناد مالکیتی که از نظر دستگاه دولتی فاقد اعتبار است، مورد اختلاف مردم و منابع طبیعی بود که با توجه به این‌که اراضی مذکور دارایی تعدادی از اهالی است که نسل به نسل از گذشتگان خود فرض گرفتند، مقرر شد کارگروهی تشکیل و با رجوع به اسناد موجود در ثبت اسناد کشور و اسناد دستی معتبر که می‌تواند سهم مالکانه مردم را مشخص کند، به نقطه توافقی برسیم که هم مشکل حدود ۴۰۰ خانوار رفع شود و هم مسأله منابع طبیعی و بنیاد مسکن در صدور پروانه‌ها مرتفع شود.

نماینده عالی دولت در استان تهران خاطرنشان کرد: همچنین برای تخصیص منابع آب کافی و جبران کمبودها و تأمین تجهیزاتی که می‌تواند کیفیت آب روستای نیکنامده را ارتقاء بخشد، تصمیماتی اتخاذ شد.

وی با اشاره به پرسش خبرنگاران مبنی بر تبدیل نیکنامده به نیکنام‌شهر نیز بیان داشت: طبق سرشماری ۱۳۹۵ این روستا بیش از ۳۵۰۰ نفر جمعیت داشته و اکنون مسئولان محلی روستا جمعیتی ۸ هزار نفری را تخمین می‌زنند، که بایستی سرشماری نقطه‌ای و دقیق صورت بگیرد. در صورتی که زیرساخت‌های لازم تأمین شود، این ظرفیت برای نیکنامده فراهم خواهد شد.
استاندار تهران همچنین به پروژه جهاد کشاورزی در روستای برگ جهان اشاره کرد و گفت: کانال انتقال آب این روستا از محل اعتبارات سیلاب ۱۴۰۱ با هدف جلوگیری از حرز رفتن آب کشاورزان و مصرف بهینه تأمین شد.

مجتبی ذاکریان فرماندار شهرستان شمیرانات نیز در آئین افتتاح پروژه‌های راهداری، ضمن قدردانی از تعامل، همکاری و زحمات مجموعه راهداری، منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست برای تحقق پروژه‌هایی که در راستای منافع مردم منطقه به بهره‌برداری رسیدند، نکاتی را نسبت به اهمیت اجرای عملیات آسفالت جاده لواسان بزرگ، جاده جنگل و جاده رانشی یادآور شد. مهدی خضری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران نیز وضعیت شهرستان شمیرانات را با توجه به شرایط آب و هوایی و گردشگری بودن آن، ویژه دانست و گفت: عوامل راهداری در این منطقه همواره در آماده‌باش ۱۰۰ درصدی بوده و خدمات‌رسانی در محورهای شمیرانات بایستی مستمر انجام گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا