فرماندار شمیرانات: : انتفاع مردم بر هر امری مقدم است

فرماندار شمیرانات با اشاره به اصلاح مسیر دسترسی لواسان بزرگ به لواسان کوچک موسوم به جاده جنگل، تاکید کرد: در هر طرحی که منع قانونی وجود نداشته باشد و منافع مردم در آن باشد، باید اجرایی شود.

به گزارش شمیرانات خبر، «سیدمهدی ساداتی» روز یکشنبه در نشست با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش لواسانات که در سالن اجتماعات دهیاری «نیکنامده» برگزار شد، بیان داشت: مردم ولی نعمتان انقلاب اسلامی هستند و شایسته نیست هنوز هم شاهد مشکلاتی در روستاها که مرکز پویایی و تولید است، باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردمی در صحنه‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: بنیان شوراهای اسلامی نیز خدمتگذاری به مردم است و مسئولان باید از ظرفیت آنان که با روحیه جهادی آماده خدمت به شهروندان هستند، استفاده کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مدیران شهرستان باید پاسخگوی تمام مسائل حوزه خود باشند و ارجاع هر مشکلی به مسئولان استانی رویه صحیحی نیست و باید اصلاح شود.

فرماندار شمیرانات با بیان اینکه تبیین سیاست‌های اجرایی نظام توسط دولت انجام می‌شود، یادآور شد: طی دولت تدبیروامید توجه ویژه‌ای به روستاها شد و اعتبار خوبی تحت عنوان ارزش افزوده به این مناطق اختصاص یافت؛ بر همین اساس مسئولان محلی باید با برنامهریزی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی از این اعتبار در راستای رشد و توسعه منطقه و رفاه شهروندان استفاده کنند.

«ساداتی» بیان داشت: متاسفانه شمیرانات با وجود آوازه خوشی که در اذهان عمومی دارد، با محرومیت‌های بسیاری مواجه است که حوزه زیرساختی راه و آب از مهمترین آنها محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: دولت قصد دارد در فرصت باقیمانده با شور و نشاط بیشتری به ملت خدمت‌گذاری کند و رضایت و اعتماد عمومی به مسئولان و نظام را افزایش دهدو

وی همچنین تاکید کرد: کار کردن برای مردم رنگ حزبی و سیاسی ندارد و هرکس بتواند به طرق مختلف اعتماد مردم را احیا کند، مورد اعتماد ما خواهد بود.
این مقام مسئول با اشاره به مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز به ویژه در بخش لواسانات، خاطرنشان کرد: ما حامی هیچ ساخت‌وساز غیرقانونی و غیرمجازی نیستیم و با شدت با این پدیده ناپسند برخورد خواهیم کرد؛ در اجرای قانون نیز همه یکسان هستند و برای هیچکس تبعیض قائل نمی‌شویم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران نیز اعلام کرد: از ابتدای سال جاری آب‌وفاضلاب روستایی با آب‌وفاضلاب شهری ادغام و با این اقدام ظرفیت خوبی برای خدمت‌رسانی بهتر به مناطق روستایی ایجاد شده است.

رحمت‌اله محمدی خاطرنشان کرد: با وجود اداره آبفا در لواسان مشکل دسترسی شهروندان نیز کاهش یافته است؛ البته تلاش کردیم با توسعه سیستم الکترونیک پیگیری امور از طریق سامانه را فراهم کنیم تا مراجعه حضوری را به حداقل برسانیم.

وی اذعان داشت: در حوزه آب و فاضلاب شمیرانات اجرای طرح جامعی زمان‌بندی شده و تجهیزات روستاهای نیکنامده، زردبند، رسنان و لواسان بزرگ در اولویت کار قرار دارد؛ امید است تصفیه خانه ایجاد شده در «نیکنامده» هم طی هفته دولت سال جاری وارد مدار بهره‌برداری شود.

این مقام مسئول یادآور شد: آب یکی از ابزارهای مهم و اساسی در مبارزه با ویروس کرونا به شمار می‌آید و با گرم شدن هوا شاهد رشد میزان مصرف شهردندان هستیم لذا خواهشمندیم از مصارف غیرضروری جلوگیری شود تا با صرفه‌جویی همواره از این نعمت بهرمند باشیم‌.

براساس این گزارش، عمده مشکلات مطرح شده از سوی دهیاران و شوراهای اسلامی لواسانات در خصوص اصلاح و ایمن‌سازی جاده‌های دسترسی، شبکه‌های آبرسانی و تصفیه‌خانه‌ها، آنتن‌دهی نامناسب مخابرات و مسائل برق‌رسانی به برخی مناطق بود.

بخش لواسانات از توابع شهرستان شمیرانات به مرکزیت شهر لواسان دارای ۲۰ روستا بوده و در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا